Skal lage Norges råeste bildelingsapp
Bilkollektivet er Norges eldste og største bildelingsselskap, og er i kraftig vekst. Nå har denne nestoren innen bildeling inngått avtale med Shortcut AS om utvikling av en helt ny bildelingsapp. Shortcut er blant annet kjent for å ha laget appene til Ruter, Gjensidige og REMA 1000.

Første versjon av appen planlegges lansert allerede før påske. Da vil hovedfokus være på bedre brukeropplevelse for eksisterende funksjoner. Deretter vil det fortløpende komme nye versjoner med ny funksjonalitet. I løpet av året er målet å ha den råeste bildelingsappen på markedet.
– Dette er noe jeg og medlemmene våre har gledet oss til lenge. Med kraftig vekst og lønnsom drift de siste par årene har vi økonomi til å investere i bedre teknologi. Siden vi er non-profit, går alle inntektene våre til å forbedre tjenesten, sier daglig leder i Bilkollektivet, Morten Munch-Olsen.
Lønnsom vekst
De siste par årene har Bilkollektivet vokst kraftig, samtidig som de har levert gode økonomiske resultater. I en periode hvor det har kommet flere nye konkurrenter på banen, kan selskapet vise til over 30% vekst og positivt driftsresultat. Det gir rom for investeringer i bedre teknologi.
– Siden 2018 har vi gjort store forbedringer i driften, samtidig som vi har investert i en større, renere og bedre bilflåte. Det har gitt utslag både i økt vekst og bedre lønnsomhet. I år legger vi kraftig trykk på oppgradering av den digitale brukerreisen. Vårt mål er å være den suverent beste og største aktøren i det norske bildelingsmarkedet, sier Munch-Olsen

Endelig!
Med ny Bilkollektivet-app får også Shortcut en oppgave de virkelig brenner for. Daglig leder, Marius Mårnes Mathiesen, er mangeårig medlem i Bilkollektivet, og har lenge ment at Bilkollektivet måtte investere i en bedre digital brukeropplevelse:
– Dette er en app jeg ønsker meg selv! Bilkollektivet er en fantastisk tjeneste, men jeg har alltid ment at det er mer å hente på den digitale brukeropplevelsen. Det å supplere en fantastisk fysisk tjeneste med en digital “fjernkontroll” i form av en app er en utrolig kraftfull kombinasjon. Det skal vi lage nå!
Mer informasjon:
• Shortcut AS ved CEO, Marius Mårnes Mathiesen (marius(at)shortcut.no / 926 09 538) og CCO, Erfan Zadeh (Erfan.zadeh(at)shortcut.no / 908 09 333)
• Bilkollektivet SA ved daglig leder, Morten Munch-Olsen (morten(at)bilkollektivet.no / 91354334) og markedssjef Haakon Hals (haakon(at)bilkollektivet.no / 48223313)