Skal lage Norges råeste bildelingsapp

Bilkollektivet er Norges eldste og største bildelingsselskap, og er i kraftig vekst. Nå har denne nestoren innen bildeling inngått avtale med Shortcut AS om utvikling av en helt ny bildelingsapp. Shortcut er blant annet kjent for å ha laget appene til Ruter, Gjensidige og REMA 1000.

Shortcut 2050078
Teamet hos Bilkollektivet og Shortcut som skal lage ny app (foto: Bilkollektivet)

Første versjon av appen planlegges lansert allerede før påske. Da vil hovedfokus være på bedre brukeropplevelse for eksisterende funksjoner. Deretter vil det fortløpende komme nye versjoner med ny funksjonalitet. I løpet av året er målet å ha den råeste bildelingsappen på markedet.

– Dette er noe jeg og medlemmene våre har gledet oss til lenge. Med kraftig vekst og lønnsom drift de siste par årene har vi økonomi til å investere i bedre teknologi. Siden vi er non-profit, går alle inntektene våre til å forbedre tjenesten, sier daglig leder i Bilkollektivet, Morten Munch-Olsen.

Lønnsom vekst
De siste par årene har Bilkollektivet vokst kraftig, samtidig som de har levert gode økonomiske resultater. I en periode hvor det har kommet flere nye konkurrenter på banen, kan selskapet vise til over 30% vekst og positivt driftsresultat. Det gir rom for investeringer i bedre teknologi.

– Siden 2018 har vi gjort store forbedringer i driften, samtidig som vi har investert i en større, renere og bedre bilflåte. Det har gitt utslag både i økt vekst og bedre lønnsomhet. I år legger vi kraftig trykk på oppgradering av den digitale brukerreisen. Vårt mål er å være den suverent beste og største aktøren i det norske bildelingsmarkedet, sier Munch-Olsen

Shortcut 2060093
CCO i Shortcut, Erfan Zadeh, daglig leder i Bilkollektivet, Morten Munch-Olsen, og CEO i Shortcut, Marius Mårnes Mathiesen (foto: Bilkollektivet)

Endelig!

Med ny Bilkollektivet-app får også Shortcut en oppgave de virkelig brenner for. Daglig leder, Marius Mårnes Mathiesen, er mangeårig medlem i Bilkollektivet, og har lenge ment at Bilkollektivet måtte investere i en bedre digital brukeropplevelse:

– Dette er en app jeg ønsker meg selv! Bilkollektivet er en fantastisk tjeneste, men jeg har alltid ment at det er mer å hente på den digitale brukeropplevelsen. Det å supplere en fantastisk fysisk tjeneste med en digital “fjernkontroll” i form av en app er en utrolig kraftfull kombinasjon. Det skal vi lage nå!

Mer informasjon:
• Shortcut AS ved CEO, Marius Mårnes Mathiesen (marius(at)shortcut.no / 926 09 538) og CCO, Erfan Zadeh (Erfan.zadeh(at)shortcut.no / 908 09 333)
• Bilkollektivet SA ved daglig leder, Morten Munch-Olsen (morten(at)bilkollektivet.no / 91354334) og markedssjef Haakon Hals (haakon(at)bilkollektivet.no / 48223313)

Del denne saken
FacebookLinkedInTwitter

Følg oss på sosiale medier

Meld deg på vårt nyhetsbrev