Beste bildelings-året noensinne!
2019 har vært et usedvanlig innholdsrikt og fremgangsrikt år i Bilkollektivet. Vi har jobbet hardt for å forenkle og forbedre tilbudet vårt, samtidig som vi har vært mer synlige i markedet. Betalingen for dette har kommet i form av større medlemsvekst og bedre resultater enn noen sinne.
I 2019 har vi registrert 2148 nye medlemmer. Samlet nærmer vi oss nå 10 000 bildelere. Omsetningen vår har vokst fra 47 millioner i 2018 til over 60 millioner i 2019. For andre år på rad ligger vi an til å levere sorte tall på bunnlinjen.
Den sterke veksten har ført til at vi har kunnet gjøre lønnsomme investeringer i medlemstilbudet, uten å øke bruksprisene. Faktisk, når man tar utviklingen i bompenger og drivstoffpriser i betraktning, så har vi netto redusert priser i 2019.
I tråd med non-profit modellen vår, så investeres alle inntektene våre tilbake i medlemstilbudet.
Bedre og grønnere bilflåte
Den mest synlige investeringen i 2019 er i bilparken. Mens vi ved inngangen av året hadde så vidt over 300 biler tilgjengelig for medlemmene, så har vi nå nesten 450. De nye bilene vi har skaffet i år er både bedre, tryggere og grønnere enn tidligere. Vi kjøper kun biler med alt av sikkerhetsutstyr og godt med comfort: Automatgir, adaptiv cruise control, parkeringssensorer, ryggekamera og blindsonevarsel for å nevne noe.
Vi satser også hardt på en grønnere bilpark med flere elbiler og bensingjerrige hybrider. Den helelektriske flåten består nå av 40 Opel Ampera mellomklasse elbiler, 10 Jaguar iPace premium elbiler og 4 Nissan elektriske varebiler. Ytterligere 18 Opel Ampera er i bestilling og på vei inn i løpet av våren.

Nytt år og nye muligheter
Vår visjon er at non-profit bildeling skal være det suverent beste alternativet til å eie sin egen privatbil. Gjennom å oppnå større vekst vil vi investere stadig mer i et bedre medlemstilbud og fortsatt lave priser. Hos oss er det ingen eiere som skal hente ut fortjeneste. Kun bildelere som skal ha en best mulig tjeneste!
Vi kommer derfor til å satse hardt på vekst og forbedringer også i 2020. Øverst på agendaen er en stadig bedre digital brukeropplevelse. Det vil si hele prosessen fra innmelding, til bestilling av bil, finne bilen, betjene den, avslutte turen og betale for reisen.
Samtidig skal vi fortsette utskiftingen og veksten i bilparken. Som bilkollektivist skal du være trygg på å få en trygg og komfortabel bil, med de laveste utslippene på markedet. Vi fortsetter derfor med Toyotas bensingjerrige og praktiske hybrider, sammen med en stor og voksende elbilflåte.
